
-
Els resultats del major estudi representatiu sobre nous productes es van presentar aquest dilluns en el lliurament de guardons del Gran Premi a la Innovació.
-
Al 64.05% dels consumidors els agrada provar productes nous.
Ahir a la nit va tenir lloc al Teatre Victòria de Barcelona la 18a Lliurament de Guardons del Gran Premi a la Innovació, en la qual es van donar a conèixer les 45 innovacions que han estat Triades Producte de l’Any 2018 després d’un exhaustiu estudi a més de 10.000 persones representatives de la població espanyola.
La Cerimònia de Lliurament de Premis, presentada per Blanca Gener, directora general del certamen, i l’actor del musical Cabaret, Víctor Díaz, va congregar més de 300 convidats entre els quals es trobaven els màxims representants de les empreses premiades, destacades personalitats del món empresarial, del màrqueting i la comunicació, convertint-se en la gran festa de la innovació.
La innovació és un valor en alça entre els consumidors. Al 64.05% de la població li agrada provar productes nous, una dada que arriba al 69.6% en el cas de les dones i al 70.4% dels individus entre 25 i 34 anys. A més el 51.9% dels enquestats es mostra disposat a pagar més per un producte nou si aquest li atrau.
La recomanació (17.43%) és el tercer motiu per comprar un nou producte darrere d’haver-ho vist anunciat (21.61%) i que satisfaci una nova necessitat (20.99%).
Aquests són algunes de les dades que llança l’estudi realitzat per Netquest a 10.012 persones representatives de la població espanyola entre 18 i 65 anys per a El Producte de l’Any.
El Producte de l’Any és l’únic certamen a nivell nacional en què els consumidors trien els productes més innovadors de l’any en gran consum. El certamen va néixer a França l’any 1987 i actualment se celebra a més de 35 països d’arreu del món. Aquesta és la 18a edició a Espanya.
Mundialment, més de 4.5 bilions de consumidors són enquestats cada any pel certamen per donar la seva opinió sobre els productes més innovadors del mercat, convertint-se en el major reconeixement independent de la innovació de les marques.
Els guardonats a Espanya han estat designats després d’un estudi realitzat el passat mes d’octubre entre el panell de consumidors de Netquest a una selecció de productes nous llançats al mercat entre l’1 de gener de 2016 i el 30 de setembre de 2017 a els sectors de alimentació, Higiene-Cosmètica, Drogueria, Electrodomèstics, Llar i Parafarmàcia.
Els més de 10.000 consumidors consultats han valorat la innovació i grau d’intenció de compra de cada un dels candidats. A més s’ha realitzat una prova de producte a 100 consumidors del Club Compráctica per participant per valorar qualitats molt diverses com la 2 relació qualitat-preu, l’envàs, sabor, perfum, eficàcia … així com la intenció de compra posterior a la prova i els aspectes a millorar de cada producte.
Els 45 productes premiats s’identificaran durant tot l’any 2018 amb el logotip Elegit Producte de l’Any en la seva comunicació i es beneficiaran d’accions especials de comunicació promogudes per l’organització. En aquest sentit, en el marc de la col·laboració que El Producte de l’Any manté amb Euromadi, els productes més innovadors del 2018 comptaran a més amb accions especials en més de 6.000 punts de venda, amb expositors, stoppers i fullets informatius per facilitar que els consumidors accedeixin a la innovació rellevant.
Aquests productes pertanyen a 34 empreses diferents, 7 de les quals participaven per primera vegada en el certamen. Els productes guardonats en aquesta edició són:
Productes guanyadors
L’estudi encarregat per l’organització del certamen a més analitza alguns aspectes rellevants sobre la percepció dels nous productes al mercat. En aquest sentit, el 64.05% dels enquestats reconeix que li agrada provar nous productes, una dada que arriba al 69.6% en el cas de les dones i el 70.4% en els individus entre 25 i 34 anys. El 51.9% dels consumidors està disposat a pagar més per un producte nou si aquest li atrau. Si bé és cert que el 45.9% indica que ara compra més productes segons el preu i es fixa menys en si són innovadors.
Això pot ser degut al fet que el 39.9% considera que els productes nous difereixen poc dels ja existents i el 46.9% creu que la qualitat dels productes de marca blanca és similar als productes de marca fabricant. El 32.1% dels enquestats es mostra disposat a pagar més per un producte de marca fabricant que per un altre de marca blanca. I només el 36.9% reconeix que prefereix productes de marca blanca perquè són més barats.