“Reflexions del passat, el present i el futur del marketing” ha estat el títol escollit pel Club de Marketing de Barcelona per presentar públicament, a manera de reflexió-aperitiu, el World Marketing Festival, el que serà el major esdeveniment de marketing a nivell internacional que reunirà a la ciutat comtal del 27 al 30 de juny a professionals del marketing, estudiants, universitats i empreses que apostin pel marketing com a instrument de progrés social i econòmic.

El passat 2 de febrer va tenir lloc al Caixa Fòrum Barcelona la presentació en la qual van intervenir Lluís Torra (president del Club de Marketing de Barcelona), Lluís Bassat (Bassat&Ogilvy), Sergi Martínez (Moritz), Christian Rodríguez (Byhours.com) i Juan Carlos Belloso (Futureplaces), que van reflexionar sobre els valors del marketing i les claus del marketing del futur. L’acte va servir per presentar el format de l’esdeveniment que proposa apropar el món acadèmic al professional, posant en valor la funció del marketing a les organitzacions i la seva incidència a les societats del futur.

Segons Lluís Torra, el marketing “no ha canviat en la seva essència; sinó els models, la velocitat, els mitjans” i va assegurar que l’essència del marketing “segueix sent la mateixa”. Pel president del Club de Marketing de Barcelona, un dels objectius del World Marketing Festival és aconseguir la implicació de la ciutat de Barcelona, de les escoles de negoci i dels professionals i empreses que apostin per una nova manera de fer marketing.

La sessió del contingut es va iniciar a càrrec de Juan Carlos Belloso, expert en marketing de ciutats, que va centrar el seu discurs en el binomi Marketing–Barcelona i va exposar clarament que el repte de la marca Barcelona consisteix en mantenir un posicionament i, en aquest sentit, va assenyalar: “L’objectiu és posicionar la ciutat no només com una ciutat turística, sinó també com una ciutat de creació i innovació. Un esdeveniment com aquesta nova iniciativa ha d’ajudar a mantenir el prestigi internacional de la ciutat”.

“En matèria de marketing, el meu millor consell és que la major inversió i tots els esforços en creativitat els posem en el producte. El professional de marketing ha de sobretot honest. Si un producte no és diferent en alguna cosa o no ofereix res millor que la competència, hem de dir-ho. El marketing ha de ser abans que res sincer, enganyant al client el perdem per sempre”, aquesta va ser una de les aportacions de Lluís Bassat, que va estar acompanyat en el debat per Christian Rodríguez, CEO de Byhours.com, primera plataforma de reserves d’hotels per hores que va posar el focus en la necessitat en els negocis de buscar la diferència. “Començar des de zero el que et permet és innovar, només si desaprenem es pot arribar a crear un negoci nou com és el nostre cas”. Alhora que cal començar des de zero, Christian Rodríguez reflexionava: “On veig el futur del marketing és en el passat del marketing, és a dir, cada cop més a les empreses tecnològiques el que necessitem és l’essència d’un bon director de marketing del professional de fa 15 anys que, a més, sàpiga utilitzar les noves eines tecnològiques”.

Una altra de les claus del nou marketing la va aportar Sergi Martínez, director de marketing de Moritz, que va apostar per fugir dels estereotips, tant pel que fa a la relació agència-client com en el cas d’elaborar plans de marketing: “Un bon director de marketing ha de seguir un pla de Brand marketing diari en constant canvi, ja no serveix tenir un pla de marketing fix per a tot l’any”.

Així mateix van estar presents a l’acte Lluís Carrasco (moderador de la taula de debat i membre de la junta directiva), Pep García (president del Consell Acadèmic del Club de Marketing de Barcelona) i Noemí Boza (directora general de Más Cuota), a més de representants d’empreses, professionals i entitats vinculades al marketing.

Pel que fa a les activitats del festival, el World Marketing Festival acollirà quatre dies de debats, tallers i conferències en diverses universitats, escoles de negoci i diferents punts de la ciutat, i un acte de tancament al Teatre Nacional de Catalunya, que tindrà lloc el dijous 30 de juny. Amb més de 800 participants, l’esdeveniment del dia 30 de juny acollirà l’entrega dels premis Líders de Marketing que, amb més de 40 anys d’història, es recuperen al 2016 amb cinc categories: premi a la eficàcia, innovació, futur -empresa de no més de dos anys de creació-, professional de l’any i empresa de l’any. I un guardó especial atorgat pels membres de la junta directiva: el Premi Marketing Barcelona a l’empresa que hagi apostat especialment per la ciutat en la seva estratègia de marca i/o marketing.

El jurat de luxe de les cinc categories dels premis Líders de Marketing 2016 en aquesta edició seran els guardonats en edicions anteriors dels premis Professionals de l’Any i els Mitjans Oficials del Club de Marketing de Barcelona. Entre ells es troben Josep Oliu, Isidre Fainé, Isak Andic, Ildefonso García Serena, entre altres reconeguts empresaris i professionals.

A partir del dia 20 de febrer, tota la informació i formularis d’inscripció per a les candidatures estaran disponibles a la web de l’esdeveniment World Marketing Festival (www.worldmarketing.eu) i a la web del Club de Marketing de Barcelona (http://www.cmb.cat/).

Entre les empreses que donen suport a l’esdeveniment es troben: EAE Business School, La Salle, GrupoUno CTC, Think Smart, La Caixa, MyTaxi, entre d’altres.

 

(Fotos de la presentació: http://we.tl/MIDz14wMC2)

About the author
Leave Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

clear formSubmit

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.