Actualidad

Comença l’elecció dels productes de l’any 2023: sostenibilitat, salut i tecnologia, les apostes d’aquesta edició

  • El comitè deontològic del certamen va validar les candidatures de les innovacions presentades que opten a ser producte de l’any 2023.

  • Aquest any s’observa una aposta forta per productes saludables, ecològics i productes tecnològics.

El Comitè Deontològic del Gran Premi a la Innovació: El Producte de l’Any 2023 es va reunir virtualment ahir per validar les candidatures de més de 100 productes inscrits en 39 categories diferents.

El Comitè, òrgan encarregat de vetllar per la transparència, imparcialitat i estricte compliment del reglament del certamen, està format pels següents professionals de reconegut prestigi en l’àmbit acadèmic del màrqueting i la innovació, independents de les marques:


Els productes candidats d’aquesta edició són llançaments realitzats al mercat espanyol entre l’1 de gener del 2021 i el 31 d’octubre del 2022 pertanyents a més de 60 empreses diferents.

En aquesta edició, s’observa una aposta important de les marques per productes saludables, vegans, ecològics així com un gran creixement de les categories d’electrodomèstics i tecnologia.

Els productes validats pel comitè participaran a la major enquesta sobre innovació en gran consum que es realitza a Espanya anualment.

L’estudi es durà a terme mitjançant dos tipus de test totalment independents de l’organització que garanteixen l’absoluta imparcialitat i el rigor dels resultats i escenifiquen el procés de compra habitual.

L’avaluació consisteix, per una banda, en un test de concepte on-line a més de 10.000 persones representatives de la població espanyola de més de 18 anys valorant el grau d’innovació i intenció de compra. D’altra banda, cada producte candidat se sotmetrà a un test de producte a 100 persones del target que valoraran criteris intrínsecs dels productes com sabor, perfum, textura, envàs, practicitat, relació qualitat-preu, motius de compra…

Durant el mes de desembre es donaran a conèixer les candidatures premiades a cadascuna de les categories, que seran els guardonats com a “Producte de l’Any”, i podran utilitzar el logotip que els acredita com a tal durant tot l’any 2023 en qualsevol acció de comunicació .

 

El producte de l’any: la marca de les marques innovadores

L’objectiu del certamen “Producte del Año”, creat a França el 1987, és donar la veu al consumidor sobre els nous productes que es llancen cada any al mercat.

El Gran Premi a la Innovació és present actualment a més de 40 països a tot el món sota el mateix concepte i logotip i aquest any celebra la seva 23a edició a Espanya.

En aquest temps s’ha convertit en un autèntic referent internacional a l’hora d’identificar els productes i les marques més innovadores del mercat.

Actualment, més del 62% de la població espanyola coneix el guardó, especialment el públic més jove, i l’associa a un segell de garantia de qualitat i que li atorga confiança a l’hora d’adquirir el producte al mercat.

El Producte de l’Any aporta a més als guardonats diferents accions de comunicació amb les seves empreses col·laboradores amb l’objectiu d’apropar cada cop més la innovació als consumidors i servir de plataforma per donar valor i impuls a la innovació.

 

Per a més informació: www.granpremioalainnovacion.com

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Post relacionados