- El comitè deontològic de l’certamen va validar les candidatures de les innovacions presentades que opten a ser Producte de l’Any 2022.
- Aquest any s’observa una forta aposta per productes saludables, ecològics i per a la neteja de la llar.
El Comitè Deontològic del Gran Premi a la Innovació: El Producte d’l’Any 2022 es va reunir virtualment ahir per validar les candidatures de més 100 productes inscrits en 41 categories diferents.
El Comitè, òrgan encarregat de vetllar per la transparència, imparcialitat i estricte compliment de l’reglament de l’certamen, està format pels següents professionals de reconegut prestigi en l’àmbit acadèmic de l’màrqueting i la innovació, independents de les marques:
- Borja Martín – Presidente (Profesor de Customer Intelligence & Consumer Insights en Esade. Business Unit Director en Kale)
- David Riu – Vocal (Director del Departamento de Empresa y Tecnología i del Innova Institute en La Salle Campus Barcelona)
- Ramón Montanera – Vocal (Profesor de Market Research en UB, UOC i ESIC. Market Intelligence Director en Elogia)
- Andrés Núñez – Vocal (Consultor de Retail & CPG idirector del Programa Superior de Retail Marketing d’ESIC Barcelona)
Els productes candidats d’aquesta edició són llançaments realitzats en el mercat espanyol entre l’1 de gener de 2020 i el 31 d’octubre de 2021 pertanyents a més de 70 empreses diferents.
En aquesta edició, i com a clar reflex dels hàbits de consum que ha portat la pandèmia, s’observa una important aposta de les marques per productes saludables, vegans ecològics i una forta recuperació de les categories de neteja de la llar així com electrodomèstics i productes per a la llar.
Els productes validats pel comitè participaran en la major enquesta sobre innovació en gran consum que es realitza a Espanya anualment.
L’estudi es durà a terme mitjançant dos tipus de test totalment independents de l’organització que garanteixen l’absoluta imparcialitat i rigor dels resultats i escenifiquen el procés de compra habitual. Aquesta investigació la portaran a terme les empreses Netquest i Kuvut.
L’avaluació consisteix, d’una banda, en un test de concepte online a més de 10.000 persones representatives de la població espanyola major de 18 anys valorant el grau d’innovació i d’intenció de compra. D’altra banda, cada producte candidat s’ha de sotmetre a un test de producte a 100 persones de l’target que valoraran criteris intrínsecs dels productes com sabor, perfum, textura, envàs, practicitat, relació qualitat-preu, motius de compra …
Durant el mes de desembre es donaran a conèixer les candidatures premiades en cadascuna de les categories, que seran els guardonats com “Producte de l’Any”, i podran utilitzar el logotip que els acredita com a tal durant tot l’any 2022 en qualsevol acció de comunicació .
El Producte d’l’Any: la marca de les marques innovadores
L’objectiu de l’certamen “Producte de l’Any”, creat a França el 1987, és donar la veu a l’consumidor sobre els nous productes que es llancen cada any a l’mercat.
El Gran Premi a la Innovació està present actualment en més de 40 països d’arreu del món sota el mateix concepte i logotip i aquest any celebra la seva 22a edició a Espanya.
En aquest temps s’ha convertit en un autèntic referent internacional a l’hora d’identificar els productes i marques més innovadores de l’mercat.
Actualment més de l’62% de la població espanyola coneix el guardó, especialment el públic més jove, i l’associa a un segell de garantia de qualitat i que li atorga confiança a l’hora d’adquirir el producte al mercat.
El Producte d’l’Any aporta més als guardonats diferents accions de comunicació amb les seves empreses col·laboradores amb l’objectiu d’apropar cada vegada més la innovació als consumidors i servir de plataforma per donar valor a la innovació.